Zriadenie domácej kancelárie

Zariaďovanie domácej kancelárie môže byť veľmi zaujímavou činnosťou za predpokladu, že sa do nej pustíte od základov. Dobrý plán rozptýli všetky obavy a zabezpečí hladký priebeh vecí.

Domáca kancelária je miestom na ukladanie dokumentov, miestom, kde platíme účty, robíme si poznámky a často pracujeme po pracovnej dobe. Keď nemáte možnosť samostatnej kancelárie, skúste si vytvoriť priestor v inej miestnosti.

Ako vytvoriť domácu kanceláriu v obývačke?

Domáca kancelária v obývačke si nevyžaduje veľa priestoru, ale len veľkú dávku kreativity. Na kanceláriu môžete využiť napríklad roh obývačky, kde zvyčajne zostáva nevyužitý priestor. Dobrou voľbou sú aj dekoratívne knižnice, moderný písací stôl, ktorý vyzerá skôr ako toaletný stolík než ako písací stôl, alebo možnosť sklopnej stolovej dosky – keď skončíte prácu zaberie len veľmi málo miesta. K pracovnej ploche je potrebné prispôsobiť pohodlné kreslo s opierkou chrbta. Kreslo by malo byť pohodlné a estetické.

Ako zariadiť domácu kanceláriu v spálni?

Domáca kancelária v spálni – takéto usporiadanie je čoraz bežnejšie. Majte na pamäti, že je potrebné oddeliť priestor spálne od pracovného priestoru. Ak máte malú spálňu, musíte využiť všetok dostupný priestor. V tomto prípade by bolo skvelým riešením na zriadenie domácej kancelárie v spálni použitie poschodovej postele a zriadenie kancelárie pod ňou. Priestory budú výškovou úrovňou oddelené a celý priestor sa tak stane využitý. Pred kúpou postele si zmerajte výšku miestnosti. Je dôležité, aby sme mohli pri stole pohodlne a vzpriamene sedieť bez toho, aby sme si odierali hlavu o základňu postele. Na druhej strane, medziposchodie by malo mať dostatok priestoru na spanie pre dve osoby. Vzdialenosť od stropu k medziposchodiu by mala byť prispôsobená pod najvyššiu osobu spiacu na posteli.

Je možné mať domácu kanceláriu v šatníku?

Zriadenie domácej kancelárie v šatníku už nie je ničím neobvyklým. Mnohokrát je to jediná, najrozumnejšia možnosť na vytvorenie pracovného priestoru. Platí to najmä v malom byte. Vyčlenenie kúska priestoru v šatníku je v spálni príjemným riešením, pretože keď skončíme prácu, stoličku odložíme a kanceláriu necháme za dverami šatníka.

Nemusíme tak zaberať cenný priestor v interiéri navyše. Pri zariaďovaní domácej pracovne v šatníku je dôležité pamätať na správne osvetlenie. Zlé svetlo totiž môže výrazne zhoršiť náš zrak.

Aký nábytok je najlepší na zariadenie domácej pracovne?

Moderný dizajn, škandinávsky štýl, inšpirácia loftom alebo závan starožitnosti?

Štýl musí ladiť so zvyškom interiéru a tvoriť súdržný celok. V anglickom slovnom spojení “home office” sa kladie dôraz najmä na domáckosť. Nie je dôležité, či dáme našej starej komode alebo stoličke nový vzhľad. Ak skombinujeme naše obľúbené predmety s jemnými doplnkami, môžeme dosiahnuť požadovaný efekt.

Jedným z najdôležitejších rozhodnutí pri zariaďovaní domácej kancelárie je výber stoličky. Hodinové sedenie na nepohodlnej stoličke bude mať za následok obrovské bolesti chrbta.

 Ako si vybrať dobrú stoličku do domácej kancelárie?

Skontrolujte možnosť nastaviť si výšku a sklon operadla. Stolička by sa mala dať spustiť a zdvihnúť tak, aby sa dala prispôsobiť výške používateľa, a tak správne zapadla do výšky stola.

Nastaviteľné by malo byť aj operadlo. Pri trávení času pred počítačom máme nedobrovoľnú tendenciu nakláňať sa dopredu. Príliš naklonená opierka chrbta zhoršuje proces hrbenia a má negatívny vplyv na správne držanie tela.

Správny materiál je polovica úspechu. Výber materiálu závisí od miestnosti, v ktorej máme kanceláriu. Látkové čalúnenie je mäkké, pohodlné a priedušné. Materiály podobné koži sa ľahko zahrievajú a v lete sa môžu prilepiť na pokožku, na rozdiel od pravej kože, ktorá si udržiava stálu teplotu.

Na hmotnosti a veľkosti veľmi záleží – vyberte si správnu stoličku podľa svojich potrieb. V obývacej izbe sa uprednostňujú ľahké kreslá, ktoré sa dajú ľahko premiestňovať a ktoré nezaberajú príliš veľa miesta. Kreslá v obývacej izbe sa často používajú pri návšteve hostí.

Ako organizujete svoje dokumenty, aby ste mali domácu kanceláriu bez neporiadku?

Pravidelne kontrolujte, či ešte potrebujete všetky dokumenty. V súčasnosti sa mnohé dokumenty dajú vytvárať elektronicky, ale sú dokumenty, ktoré máme len v papierovej podobe. Je dôležité mať ich na jednom mieste a vedieť, kde ich v prípade potreby hľadať.

Ako dlho by ste mali uchovávať svoje dokumenty – mám pre vás malý zoznam.

Na rok – účtenky za väčšie nákupy, výpisy z účtu, doklady o výberoch hotovosti z bankomatov, účty za elektrinu, plyn, telefón, vodu a pod., potvrdenie o platbe napr.na pošte, potvrdenie o odoslaní doporučených listov atď…

Na 5 rokov – ročné daňové priznania a všetky súvisiace doklady, nákupné a predajné faktúry.

Do uplynutia platnosti – úverové zmluvy, poistné zmluvy, zmluvy o kúpe a predaji auta, doklady o kúpe tovaru, na ktorý sa vzťahuje záruka.

Navždy – rodné listy členov domácnosti, vysvedčenia zo školy, potvrdenia o zamestnaní, platné notárske zápisnice týkajúce sa napríklad nadobudnutia vlastníctva nehnuteľnosti, údaje o naakumulovanom kapitáli na odchod do dôchodku, sobášny list, rozsudok o rozvode, úmrtný list príbuzných, závet a pod.

Páči sa vám tento článok? Podeľte sa oň s priateľmi 🙂

Komentáre

komentárov


Posted

in

by